Novogodišnji i božićni praznici uvek su praćeni toplinom doma, spokojom u krugu porodice i naravno bogatom trpezom. Mnogima je ovo omiljeno doba godine, pa baš zbog toga sebi daju malo više oduška kada je u pitanju ishrana i dijeta. Nama je svakako lepo, ali kako je našem stomaku i crevima i kakve su posledice?

Prvih dana januara često se dešava da jedemo mnogo više nego što smo gladni, konzumiramo masnu hranu praćenu slatkim zadovoljstvima više puta na dan. Slažem se sa vama da je tome nemoguće odoleti i ne treba se u potpunosti odreći pečenja, neke sarme ili parčeta torte, ali takođe možemo izbeći prejedanje i stvaranje masnih naslaga.

 

Prejedanje je glavni uzročnik stvaranja masnih naslaga, a kao posledica javlja se povećanje kilaže. Dolazi do opterećenja zeludca i pankreasa.

Jako je bitno napraviti plan ishrane i pridržavati se istog za vreme praznika.

Tri obroka + dve užine

Pre doručka obavezno popijte šolju čaja od kamilice. Za doručak možete pojesti 2-3 kriške tonus hleba sa mladim sirom i začinima (bosiljak, peršun, origano) zapečene u rerni i limunadu. Za prvu užinu uzmite bilo koje voće. Za ručak možete pojesti supu, 200g pečenja sa salatom i krišku crnog hleba. Druga užina može biti šaka badema ili voće po izboru. Večerajte belo meso uz salatu ili pečurke. Dozvoljeno je svakako da u toku dana uzmete i koje parče torte, po mogućstvu da to ne bude posle 18h. Razmak između obroka mora biti 3-4 sata, da se metabolizam ne bi usporio i nastali problemi sa varenjem.

Umerenost je najbitnija tokom praznika, jer se često može dogoditi da dođe do nastavka prejedanja i posle praznika. Ukoliko osećate da ste preterali sa masnom hranom tokom praznika, nakon završetka istih jedite samo kada osetite glad.

© 2017 - Bormedic

   +381 30 42 60 77 +381 63 46 01 34